dissabte, 9 de novembre del 2013

Trois couleurs: Rouge

La característica principal d'aquesta triologia és la forma com el seu director, Krzysztof Kieslowski, utilitza un desl tres colors de la bandera francesa a cada pel·lícula per representar: la llibertat amb el blau, la igualtat amb el blanc i finalment la fraternitat amb el vermell.  

Fotografia de les tres pel·lícules
formant la bandera francesa.
Considero molt interessant la forma com les tres pel·lícules giren al voltant del color que li correspon, com la tonalitat de les imatges tendeixen a tons més blavosos, a tonalitats més blanques o a colors més càlids, i també com al llargs de la pel·lícula es van troban petits detalls dol seu color corresponent.

Per això he trobat oportú comentar l'última pel·lícula d'aquesta triologia, Rouge, y la seva utilització del color vermell.



En aquesta pel·lícula el color vermell té un paper bastant important, no només perquè el títol sigui un elogi al color, com a símbol de fraternitat, sinó també perquè durant tota la pel·lícula podem veure petites quantitats d’aquest color a les escenes.

Podem associar el vermell al sentiment de fraternitat ja que aquest és un color associat a l’amor i a l’alegria, i també al patriotisme; al cap i a la fi la fraternitat cap a una persona consisteix en la bona relació que si té i per tant també en l’amor, afecte i confiança que hi ha, sentiments que porten a la fidelitat amb aquesta persona.

En quant a la pel·lícula, la protagonista és una actriu d’anuncis de publicitat i el vermell és el color del fons de les fotografies, el vermell al ser un color vistós s’utilitza molt per la publicitat i per cridar l’atenció de la gent. Trobem detalls d’objectes vermells que es poden interpretar amb sensacions diferents associades al vermell segons la situació com un llaç vermell que trobem a una antena que té la Michelle al costat del telèfon quan està parlant amb la seva parella i discuteixen, el vermell del llaç el podem interpretar com la ràbia de la noia; també veiem com els actors van vestits de color vermell com per anticipar fets que passaran més endavant com per exemple la presentació del veí de la protagonista porta una jaqueta i el cotxe de color vermell com per remarcar als espectadors que passarà alguna cosa amb els dos i finalment es troben amb l’accident del vaixell.

Cada cop que ha de passar quelcom interessant podem veure com hi haurà més objectes vermells dels normals com per exemple quan la noia atropella el gos, o quan descobreix que l’home gran espia els seus veïns.

A més a més durant tota la pel·lícula juguen una mica amb les tonalitats verd-vermell per ressaltar els colors, i el vermell el podem associar a l’amor, l’alegria, a l’acció, la passió, al poder i a la traïció.
_______________________________________________________________

Si aquesta triologia us ha captivat, també us pot interessar aquesta pàgina amb curiositats sobre la pel·lícula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada